پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد
سرخط خبرها

آغاز طرح تشدید نظارتی بر مراکز عرضه دام از ۲۰ اسفند ماه در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۵۲۹۹۷
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
آغاز طرح تشدید نظارتی بر مراکز عرضه دام از ۲۰ اسفند ماه در خراسان رضوی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه دام و توزیع آن از ۲۰ اسفند ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

دکتر محمود قربان زاده درباره نظارت بر بازار دام و طیور در سطح مراکز تولید و عرضه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در زمان‌های خاص مثل عید قربان، نوروز و ماه رمضان تشدید طرح نظارتی را داریم. در سایر روز‌ها اداره دامپزشکی نظارت‌های خود را از مراکز عرضه فراورده‌های دامی و مراکز بسته بندی داریم.

وی افزود:امسال عید نوروز همزمان با ماه رمضان شده است و ما هم طرح‌های نظارتی را داریم و گشت‌های ثابت و سیار ما صبح و بعد از ظهر در سطح شهر‌ها حضور دارند. در مراکز عرضه و مراکز خاص و عمده اکیپ‌ها بیشتر حضور خواهند داشت و نظارت‌های ما بر نحوه تامین بهداشتی فراورده‌های خام دامی و نحوه نگهداری آن‌ها از لحاظ بهداشتی خواهد بود؛ و با مواردی که خلاف ضوابط باشد برخورد می‌کنیم.

به گفته وی، مردم هم می‌توانند در کنار طرح‌های تشدید با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه به ما کمک کنند.
وی تصریح کرد: اکثر مردم به مسائل بهداشتی آشنا شده اند و می‌دانند که فضای نگهداری گوشت در یخچال باید تمیز و عاری ازهر گونه آلودگی باشد؛ و هر فراورده‌ای که عرضه می‌شود، باید برچسب مشخصات داشته باشد و این برچسب مشخصات باید حتما شماره پروانه‌های بهداشتی و دامپزشکی بروی آن قید شده باشد. مردم باید برچسب بروی مواد پروتئینی را چک کنند.

خرید نکردن خودش یک اقدام بازدارنده است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: مردم اگر فراورده‌ای که خریداری می‌کنند دمای آن را چک کنند وبعد اقدام به خرید گوشت کنند. خرید نکردن خودش یک اقدام بازدارنده است. در خرید ماهی هم باید دقت کنند. ماهی حتما باید در محفظه‌ای با یخ فراوان بهداشتی در داخل فروشگاه نگهداری شود؛ که مردم باید به این موارد در این مدت دقت بیشتری داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: مهر‌های که بروی لاشه گوشت وجود دارد باید حتما به رنگ آبی باشد. همچنین برچسبی که بروی سردست و ران زده می‌شود به رنگ‌های نارنجی، صورتی و آبی است؛ که آبی‌ها برای دام‌های نر و دام‌هایی که برچسبی به رنگ صورتی و به غیر آبی دارد مربوط به دام‌های ماده است. اما هر دوتا درکشتارگاه کشته شدن و از نظر دامپزشکی بهداشتی هستند و مشکلی ندارند. این برچسب‌ها برای اطلاع مردم و دستگاه‌های متولی نظارت بر قیمت‌ها است.

قربان زاده ادامه داد: مردم مشخصات لیبل را حتما بخوانند، به تاریخ انقضا و عمر ماندگاری گوشت توجه کند. عمر ماندگاری به این معنی که فراورده از زمانی که تولید شده و عرضه می‌شود و مجاز به استفاده از آن هستیم باید توجه شود و اگر تاریخی گذشته باشد آن را استفاده نکنند.

به گفته وی، عرضه گوشت به دو صورت بسته بندی و خرید کیلویی از قصاب انجام می‌شود. در گوشت‌های بسته بندی حتما باید برچسب پروانه بهداشتی همراه با تاریخ در آن قید شود، چون گا‌ها دیده شده خود قصاب‌ها اقدام به بسته بندی و بدون درج برچسب می‌کنند که مورد قبول دامپزشکی نیست.

وی افزود: گوشت لاشه هم در پشت ویترین برچسب بروی سر دست و ران قید شده که مصرف کنده می‌تواند به آن توجه کند. مسلما لاشه گوشت هم باید برچسب داشته باشد.
وی یاداور شد: آغاز طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی خراسان رضوی از ۲۰ اسفند ماه شروع می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->